Subject: Projekti kooskõlastamine P23107
From: "Reio Vesiallik" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Nov 2024 16:11:38 +0200

Tere.

Käesolevaga edastame kooskõlastamiseks märkuste alusel korrigeeritud Pähu
tee rekonstrueerimise projekti.

Palume projektmaterjalid kooskõlastada.

Küsimuste korral palun võtke minuga ühendust.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

From: Herkki Rõõm [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Sent: reede, 1. november 2024 13:36
To: Reio Vesiallik [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Pähu tee rekonstrueerimise projekt

Tere,

Kui on vaadatud ja kontrollitud lahendus üle ning pöördekoridori järgi
peab olema R12, siis teeme nii.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 2. oktoober 2024 15:28
To: Jekaterina Soots <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Pähu tee rekonstrueerimise projekt

Tere,

olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr P23107 „Pähu tee rekonstrueerimise
projekt“

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Projekteeritud riigitee äärne kraav lõpeb ristumiskoha ääres.
Seletuskirjas on öeldud:

mahasõidu all truupi ei ole. Pinnavesi voolab mahasõidust vasakult
metsatee äärt pidi madalamale ning teisel pool mahasõitu algab uus nõva,
mis korjab kokku mahasõidu pealt ning riigiteelt valguva vee

Selline projekteeritud vertikaallahendus ei pane vett valguma riigiteest
kaugemale. Vesi hakkab kogunema riigitee mulde äärde.

Ristumiskoha ehitamisel tuleks rajad truup ning kraavid ühendada.

2.	Projekteeritud ristumiskoha asfaltkatte pikkus peab olema vähemalt
18 m (vastavalt meie tüüp II põhimõtetele)

3.	Projekteeritud ristumiskoha raadiused viivad ristumise riigiteega
ebamõistlikult laiaks. Miks on projekteeritud raadiused R15 antud
asukohas?

Juhinduma peab küll meie mahasõidu tüüp II põhimõtetest, kuid samas on
öeldud, et raadiuste määramisel tuleb lähtuda sõiduki pöörderaadiusest,
mida antud mahasõitu kasutavad.

Näidatud pöördekoridor on antud sadulautorongi  järgi (mis
sõidukiirusel?), metsaveoautode puhul ei ole tegemist sadulautorongiga
vaid autorongiga (18,75 m).

 Toon siinkohal näitena 5.5 m laiuse  riigitee kattega  ristumiskoha
projekti ning siin on ristumiskoht pöördeosadega R10.

Palume teha projektis vastavad muudatused.

4.	Projektis on näidatud liituva tee osas liituva tee
peatumisnähtavuse ala.

Vastavalt sellele on näidatud ka raadamisele minev ala.

Kas tõesti on RMK nõus selle ala raadamisega ja lisaks sellele tuleb seda
ala regulaarselt siis ka puhastada?

5.	Mis põhjusel on kasutatud siin liiklusmärki nr 222?

Nähtavuskolmnurk on antud ju 7x 190 m, mis tähendab seda, et tagatud on
teeandmise kohustusega ristmiku nähtavus.

Kas liiklusmärgi 221 kasutus on siin vajalik? Kui palju siin
liiklussagedus antud teel on? See ei ole ju läbiv tee.

Korrigeeritud projekt palume esitada uuest kooskõlastamiseks e-posti
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.